Domy drewniane
Just another WordPress site

Nowoczesna architektura : Studia przypadków dotyczące podatności na wybrzeże: Boston, Seul, Hamburg, Bangladesz i Nowy Jork

Posted in Uncategorized  by admin
April 30th, 2018

Artykuł ten pojawił się w najnowszym numerze ArchitectureBoston jako Troubled Waters . Wyzwania związane z podnoszeniem się poziomu morza przekraczają granice każdego rodzaju: geograficzne, polityczne, społeczne, ekonomiczne. Proponowane strategie łagodzenia będą również koniecznie przesuwać się i nakładać. zaprezentować pięć studiów przypadków z całego świata, które oferują intrygujące sposoby – niektóre operacyjne, niektóre filozoficzne – aby poradzić sobie z zagrożeniami związanymi ze zmianą klimatu – Zespół Sasaki Associates, opracowany w oparciu o inicjatywę badawczą skoncentrowaną na lukach w zabezpieczeniach, opracował tę dodatkową strategię projektowania + 11 do Bostonu: Strzeż się nostalgii Boston Harbor, fot. http://www.flickr.com/photos/rodzvilla/. na podstawie Creative Commons autorstwa Stevena G. Cecila AIA ASLA Przewidywany atak rosnących mórz i gwałtownych burz przyciągnął uwagę mediów, tworząc dramatyczne narracje na temat przed katastrofami miejskimi. Prognozy oparte na nauce są ponure, podnosząc widma dodatkowych 4 stóp wzburzonej przez wodę morskiej wody zalewającej nadmorskie miasta pod koniec wieku. W niedalekiej przeszłości stworzyliśmy modele urbanistyczne i regulacyjne wokół nostalgicznych wizji nabrzeży jako ruchliwych obrzeży obywatelskich i morskich, gdzie nienaruszone środowisko spotyka się z architekturą miasta. Jednak takie podejście może stać się barierą dla niezbędnych innowacji w obliczu zmiany klimatu. Kluczowe przepisy państwowe i federalne ograniczają zmiany linii brzegowej i pirsów, tak jakby były idealnymi konfiguracjami. Jako standard pomiaru używamy skali budynków nabrzeża z XIX wieku. Odłożyliśmy na bok pewne obszary handlu wodą, które praktycznie zniknęły. Nagradzamy rozwój wysokowartościowych zastosowań, które przyciągają ludzi wzdłuż brzegu wody w obszarach wysokiego ryzyka. Wiele aktualnych dyskusji na temat polityki wymaga strategii barierowych, aby uratować nabrzeże miasta, aby przyszłość wyglądała jak ta wyobrażona przeszłość. Ale potrzebujemy pewnej historycznej perspektywy i optymizmu opartego na wzornictwie, zanim zajmiemy się tym defensywnym spojrzeniem. Miejskie przegrody wodne. Port w Bostonie jest najważniejszym przykładem w tym zakresie. Od wieków był niezwykle udany właśnie dzięki odważnemu projektowi i inżynierii. Od czasu do czasu przeprojektowaliśmy i przebudowaliśmy miejskie przystanie, aby dostosować się do zmian w priorytetach gospodarczych, transportowych i obywatelskich. Wyciągnij jedną z tych wspaniałych książek z mapami i rysunkami przedstawiającymi ewolucję Boston Harbor, takimi jak Mapping Boston (Krieger, Cobb, Turner) lub Gaining Ground: Historia Landmaking w Bostonie (Seasholes). Pokazują zdumiewające skoki zmian miejskich. Spójrz na najwcześniejsze widoki portu. Na początku Boston nie był wielkim portem głębinowym; Muławy zdominowały brzeg wody, a duże statki usiadły na swoich kadłubach w błocie podczas odpływu. Wzór głębinowych doków i pomostów palcowych wokół portu pojawił się tylko poprzez zburzenie wzgórz i wypełnienie tych mieszkań. Wschodnia krawędź Bostonu rozkwitła z budową maszynki w epoce żagla, która trwała zaledwie dwie dekady. Stocznie zniknęły, zastąpione gigantycznymi nowymi pomostami, na których mieści się Cunard Line, brama imigracji. Setki akrów mudflats zostały przekształcone w przemysłowe nabrzeża w South Boston, z Fan Piers zasilane przez ostrogi kolejowe. W połowie lat żeglugi już prawie nie było, pirsy zgniły, a większość morskich firm zniknęła. Autostrady i parkingi wypełniły pogarszające się szczeliny. To były złe, stare czasy. Od tego czasu całkowicie zmieniliśmy kurs. Ale musimy zdać sobie sprawę, że nie. nabrzeże, które dawno zaginęło. Zamiast tego wyszorowaliśmy bałagan z niespotykanymi dotąd standardami środowiskowymi, a następnie ponownie zrewolucjonizowaliśmy nabrzeże, wykorzystując zalety naszej gospodarki. Obecnie mamy rezydencje, biura, hotele, restauracje i parki, które być może są niewyobrażalne dla naszych poprzedników. Kilka lat temu nadbrzeże South Boston zostało oznaczone jako nasza dzielnica Seaport. Poprawiono budowanie marki. Seaport jest teraz dzielnicą innowacji w Bostonie, skutecznie przyciągając przedsiębiorstwa oparte na nauce. Powinniśmy myśleć o wszystkich naszych miejskich przyczółkach wodnych jako dzielnicach innowacji, ale z jeszcze szerszej perspektywy: musimy wymyślić na nowo port i jego granice poprzez pomysłowe planowanie, architekturę i inżynierię opartą na wyłaniającej się nauce i nastawioną na przyszłość. Steven G. Cecil AIA ASLA zaplanowała i zaprojektowała nabrzeża, terminale promowe i parki portowe w Bostonie i na terenie całego kraju. Seoul: Powódź w strefie The Cheonggyecheon River, 2008. Zdjęcie: Michael Sotnikov. Chris Reed ASLA Woda potrzebuje więcej miejsca w mieście. Przez wiele stuleci rzeki, terasy zalewowe i ochronny wetlan
[patrz też: deski na podbitkę, deski elewacyjne, deski tarasowe ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: deski elewacyjne deski na podbitkę deski tarasowe