Domy drewniane
Just another WordPress site

Budownictwo wczoraj i dzis : The Gherkin: Jak słynna wieża w Londynie skuła ryzyko i stała się ikoną (część 2)

Posted in Uncategorized  by admin
September 8th, 2018

Ta czteroczęściowa seria (pierwotnie opublikowana na stronie internetowej Aggregate) analizuje The Gherkin, wieżę biurową w Londynie zaprojektowaną przez Foster + Partners, pokazującą, w jaki sposób ikona miejska jest zaangażowana i wywiera wpływ na postrzeganie ryzyka. W pierwszej części autor Jonathan Massey przedstawił koncepcję projektowania ryzyka , aby opisać, w jaki sposób projekt Gherkin. S zarządzał zagrożeniami związanymi ze zmianami klimatu, terroryzmem i globalizacją. W części drugiej, poniżej, Massey analizuje obudowę Gherkina i Szczegółowy opis systemów wentylacyjnych, wyjaśniający, w jaki sposób budynek wynegocjował ryzyko klimatyczne Na plakacie promującym ofertę Londynu na organizację Igrzysk Olimpijskich, Korniszon wsparł gimnastyczkę Bena Browna, przechodząc przez stożkowy szczyt budynku. architektura jako komplementarne przejawy śmiałości i umiejętności, pozyskiwanie Korniszona jako dowodu, że Londyn posiadał wiedzę i umiejętność radzenia sobie z ryzykiem związanym z organizacją igrzysk olimpijskich, ale utworzony trzy lata później plakat przedstawiał zupełnie inny obraz, stworzony przez aktywistów z Camp for Climate Action ogłosić masowy protest na lotnisku Heathrow w związku z degradacją środowiska spowodowaną podróżami lotniczymi, ten plakat pokazuje Gherkin affo tylko niepewnie opiera się na olbrzymim niedźwiedzie polarnym, które ślizga się na przechodzących dżetach, gdy jego pazury chwytają się lekkiego reliefu oferowanego przez spiralne szprosy i płetwy. W tym plakacie reklamującym protest na lotnisku Heathrow zorganizowanym przez Camp for Climate Action, artystka Rachel Bull przedstawiła 30 St Mary Axe jako ambiwalentną ikonę zmiany klimatu, biorąc pod uwagę ryzyko wykraczające poza jej możliwości zarządzania. Climate Camp (artysta: Rachel Bull). The Camp for Climate Action, 2007. Plakat z litografią offsetową. Zbierając historię King Konga, monarchy dżungli pojmanego i zabitego przez metropolię, z ikoną zmiany klimatu samotnego niedźwiedzia polarnego, który utknął na roztopionej lodowej krze, plakat kojarzy Korniszona z pozostałymi biurowcami w Londynie. jego okopcone brązowe zabarwienie, a jednocześnie oddziela budynek, przedstawiając jego unikalną formę i wzory. Podobnie jak Empire State Building dla słynnego goryla, Korniszon jest zarazem uosobieniem niszczycielskiego kapitalizmu i reduta, która przywołuje aspekty rodzimego środowiska niedźwiedzia, jednocześnie oferując wątpliwą ostatnią szansę na przetrwanie. Echa z 11 września zabarwiają obraz groźbą, sugerując, że Kornisz uosabia pychę globalnych finansów. Dla artysty Rachel Bull budynek jest ambiwalentną ikoną zmiany klimatu, która uwzględnia ryzyko przekraczające możliwości zarządzania. Ogórek jest szczególnie odpowiedni dla plakatu Camp for Climate Action, ponieważ budynek ten stał się przykładem innowacyjności w projektowaniu zrównoważonego biurowca. Jeszcze przed jej ukończeniem budynek interweniował w jednej z głównych wyobrażeń o ryzyku zajmujących architektów i wielu klientów: percepcji, że wywołane przez człowieka zmiany klimatyczne zagrażają gospodarkom i ludności. Artykuły na temat projektu podkreślały wentylację w trybie mieszanym, która umożliwia chłodzenie budynku mechanicznie lub w zależności od wentylacji naturalnej. Korniszon jest zamknięty przez unikalną ścianę osłonową, która łączy w sobie dwa systemy. Przez większość jego obwodu na dowolnym piętrze biurowym, budynek jest zamknięty przez zewnętrzną ścianę osłonową z przezroczystych podwójnych szyb w kształcie rombu, a także wewnętrzną ścianę osłonową z prostokątnych pojedynczych szyb wyposażonych w żaluzje. W elewacji Abluft lub wywiewnej ciepło, które gromadzi się w przestrzeni powietrznej między dwiema ścianami kurtyny, jest wydmuchiwane na zewnątrz przez otwory wentylacyjne na szczycie każdej jedno- lub dwupiętrowej strefy. Tam, gdzie obudowa łączy się z spiralnymi przedsionkami, wewnętrzna ściana osłonowa jest pomijana, a zewnętrzna ściana osłonowa jest zabarwiona, aby zmniejszyć przyrost ciepła słonecznego, a także wyposażona w niektóre obsługiwane okna, które otwierają się, aby wpuścić świeże powietrze. Kiedy pozwala na to pogoda, skomputeryzowany system zarządzania budynkiem może selektywnie otwierać te okna, wykorzystując różnicę ciśnień w przedsionkach oddalonych o trzydzieści stopni wokół fasady, aby zasysać powietrze przez budynek. Wielu autorów powtórzyło twierdzenie Foster + Partners, że system zarządzania budynkiem wykorzysta te funkcje do zmniejszenia zużycia energii w budynku nawet o 50 procent w stosunku do innych prestiżowych biurowców. . Nature dba o temperaturę budynku. Norman Foster wyjaśnił w jednym z wywiadów. Tylko w ekstremalnych upale i zimach okna się zamykają, a temperatura jest regulowana przez automatyczny system klimatyzacji. [1] Korniszon był pierwszym ekologicznym wysokim budynkiem w Londynie. w frazie używanej przez Foster + Partners i rozpowszechnionej w prasie, która wkrótce stała się studium przypadku w książkach i kursach dotyczących technologii budowlanej i zrównoważonego projektowania. [2] Budynek symbolizował potencjał innowacji architektonicznych w celu zmniejszenia zużycia zasobów, a więc zmniejszenia li
[więcej w: łazienka dla niepełnosprawnych, blacha ruukki, głębokość posadowienia fundamentów ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blacha ruukki głębokość posadowienia fundamentów łazienka dla niepełnosprawnych