Domy drewniane
Just another WordPress site

Architektura 21szego wieku : Light Matters: Glass Beyond Transparency with James Carpenter

Posted in Uncategorized  by admin
June 10th, 2018

7 World Trade Center. Nowy Jork, NY 2003-2007. Obraz. David Sundberg W próbie modernizmu, który rozwiązuje przestrzenne granice za pomocą przezroczystości, zastosowany materiał – szkło – jest zbyt często zdematerializowany. Natomiast nowojorski projektant James Carpenter jest zainteresowany wieloma odczytami szkła – ponad przejrzystością. Jak wyjaśnia Carpenter: Ludzie podchodzą do światła w związku z architekturą. Jest tak, że światło jest środkiem, dzięki któremu architektura zostaje odkryta, a architektura jest zasadniczo określona przez sposób w jaki światło wchodzi w przestrzeń. Mam tendencję do myślenia w rzeczywistości z przeciwnego kierunku, w którym samo światło jest tym, co informuje architekturę. Architektura jest w służbie światła, a nie odwrotnie.. Więcej Light Matters, po przerwie. + 17 Sky Reflector-Net (2013), zintegrowana grafika, jest artystą, architektem, inżynierem współpracuje z James Carpenter Design Associates, Grimshaw Architects i Arup, na zlecenie MTA Arts dla Transit and Urban Design i MTA Capital Construction Company (MTACC ). Obraz. Richard Kress, JCDA Studio James Carpenter Design Associates może spojrzeć wstecz na różne projekty na całym świecie, które zbadały techniczne i estetyczne możliwości szkła, takie jak Israel Museum in Jerusalem, Hearst Tower Ice Falls lub ponowne połączenie metra z Sky w Nowym Jorku. Jak wyjaśnia Carpenter: Bezmyślne nadużywanie szkła jest oczywiste. Posiadanie tak złożonych właściwości, zarówno pod względem estetycznym, jak i pod względem wydajności budowlanej, z powodzeniem wykorzystuje szkło, wymagając szerokiego i interdyscyplinarnego podejścia. Dysponujemy zarówno szczegółowymi zdolnościami technicznymi, jak i wizją, aby zaspokoić potencjał materiałów i przekształcić wyzwania związane z materiałem w możliwości projektowe. Od samego początku Carpenter był zafascynowany szkłem i jego potencjałem:. Moja grafika zaczęła się w filmie, w którym użyłem szkła za wyjątkowo wrażliwą powierzchnię projekcyjną. To doprowadziło mnie do szczególnego zainteresowania światłem i jego znaczenia w naszym doświadczeniu życia. nie tyle w tym sensie, że pozwala nam widzieć świat na zewnątrz nas samych, ale w jego zdolności do gromadzenia informacji w czasie podróży do oka. Patrzę na szkło jako materiał, który jest zdolny do ujawniania światła dzięki swoim szerokim właściwościom materiałowym: transmisja; odbicie; refrakcja; i dyfuzja. Ma wyjątkową umiejętność zaskakiwania, zachwycania i angażowania nas w nasze środowisko w sposób, który nie może osiągnąć żaden inny materiał. Pryzmaty ze szkła konstrukcyjnego. Chrześcijańskie Seminarium Teologiczne. Indianapolis, Indiana, 1985-1987. Obraz. Studia architektury i rzeźby JCDA Carpentera w Rhode Island School of Design pomogły mu wprowadzić inżynierską perspektywę do jego sztuki. W tej szkole poznał słynnego amerykańskiego rzeźbiarza szkła Dale Chihuly, z którym współpracował przy niektórych obiektach. To interdyscyplinarne podejście wpłynęłoby na niego przez całą jego karierę: Jesteśmy przekonani, że udany projekt ze szkłem to połączenie sztuki, inżynierii i architektury. Carpenter pracował przez dziesięć lat jako konsultant w Corning Glass Works w Corning, New. York, gdzie opracował nowe materiały szklane, w tym okulary reagujące na zdjęcia i różne szklane ceramiki. Projekty te zostały zaprojektowane z myślą o potencjalnych zastosowaniach architektonicznych, a praca ta ostatecznie doprowadziła go do praktyki samej architektury. W jednym ze swoich wczesnych projektów architektonicznych Carpenter grał ze złożonymi kolorowymi wzorami świetlnymi, które zmieniały się w ciągu dnia. Okno o wysokości prawie 10 metrów zostało ustabilizowane pionowo za pomocą szkła i poziomo z panelami szkła dichroicznego. Cienkowarstwowe szkło powlekane dzieli widmo promieni świetlnych; przepuszczone światło zmieniło się w jeden kolor, a światło odbite w inny kolor niż pozostałe. Przy kącie padania światła lub widoku zmienia się również kolor. Dichroic Light Field. Millennium Tower przy 160 Columbus Avenue. Nowy Jork, NY. 1994-1995. Obraz. JCDA Carpenter przekształcił okno w imponujący projektor, który pozwala na nałożenie obrazów krajobrazu i nieba, jednocześnie umożliwiając wyraźny widok na świat zewnętrzny:. Obrazy i ruch chmur i ptaków przelatujących przez niebo są bezpośrednio rzutowane w przestrzeń przez skierowane ku górze pręty światła. Jednocześnie ruchy wiatru liści z sąsiednich drzew są wyświetlane w przestrzeni za pomocą pochyłych pasów niebieskiego światła. Dzięki dynamice światła słonecznego i chmur obraz przesuwa się z kolorowych chrupiących chwil do niewidzialnej obecności. Dichroic Light Field. Millennium Tower przy 160 Columbus Avenue. Nowy Jork, NY. 1994-1995. Obraz. JCDA Carpenter uznał technologię szkła dichroicznego za rozwiązanie projektowe również dla środowiska miejskiego. Z dużą siatką dichroicznych płetw szklanych przekształcił długą ceglaną fasadę New York Millen
[więcej w: tworzenie stron internetowych ruda śląska, meble dziecięce na sprzedaż szczecin, prace wykończeniowe wnętrz dolnośląskie ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: meble dziecięce na sprzedaż szczecin prace wykończeniowe wnętrz dolnośląskie tworzenie stron internetowych ruda śląska